Pinsestævne 2023

Pinsestævne 2023

26. maj - 29. maj

Tvistur byder velkommen til det traditionsrige pinsestævne i det nordjyske i dagene 26.- 29. maj. Stævnet er tilmeldt WRL og DRL og foregår på Tvisturs baneanlæg på Nordjysk Ridecenter.

Tilmelding

Tvistur byder velkommen til det traditionsrige pinsestævne i det nordjyske i dagene 26.- 29. maj. Stævnet er tilmeldt WRL og DRL og foregår på Tvisturs baneanlæg.

Reglement

Stævnet afvikles efter FEIF Rules and Regulations 2023 samt danske særregler. Vi beder alle ryttere sætte sig ind i de gældende regler https://www.islandshest.dk/sport/reglement-2/regler-for-stavneridning-i-dk/

Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens, der betyder at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening https://www.sporti.dk/club.php?id=200

Discipliner

Sport A (WRL/DRL)

Kvalifikationskrav: https://www.islandshest.dk/sport/sport-fipo/til-rytterne/kvalifikationskrav/

  • T1
  • T2
  • V1
  • F1
  • P2
  • PP1

Sport B (WRL/DRL)

  • T3
  • T4
  • V2
  • F2

Sport D

  • T5
  • T8
  • V3
  • V5

Alle ovalbanediscipliner undtagen sport A rides med flere ekvipager på banen.

Kvalifikationskravet gælder ekvipagen og skal enten figurere på DRL- eller WRL- listen. Fremgår det ikke er rytteren selv ansvarlig for at maile dokumentation til sekretariat@tvistur.dk.

Stævneledelsen har besluttet at hver ekvipage maksimalt kan deltage i 2 ovalbanediscipliner plus evt. pasklasser. Tidsplanen vil blive lagt således at den tilgodeser så mange kombinationer af klasser, som muligt.

Der afvikles separate junior/ungrytter finaler, såfremt der er mere end 10 deltagere. Man er junior til og med det år, man fylder 15 år.

Tilmelding

Tilmeldingen åbner 9. april kl. 20.00

Der vil være loft for deltagerantallet i alle klasser, så bredden på stævnet bibeholdes.

Hver rytter må max. deltage med to heste. Hvis man ønsker at deltage med flere, står disse ekvipager nederst på ventelisten indtil sidste tilmeldingsfrist, og der fyldes op til stævnet er fyldt.

Der vil være forhåndstilmelding for eliteryttere (max 2 heste pr. rytter). Eliteryttere kan henvende sig til sekretariat@tvistur.dk for at få en forhåndstilmeldingskode. Forhåndstilmeldingen åbner 3. april kl. 20:00

Framelding og ændringer

Ved framelding skal der foreligge en læge-/dyrlægeerklæring, hvis refundering ønskes. Evt. refundering fratrækkes et administrationsgebyr. Evt. tilkøb kan i nogle tilfælde ikke refunderes.

Ændringer foretages, såfremt det er muligt, se priser nedenfor.

Startlister, tidsplan, nyheder mv.

Startlister og tidsplan kan ses på https://ticker.icetestng.com/index.cfm?lang=en_US

Bemærk, at startlisterne ikke er endelige før 1 time før den respektive klasses start.

Følg med i evt. nyheder på www.tvistur.dk og på begivenheden https://fb.me/e/1BAxzbpHR på Facebook.

Start, ankomst m.v.

Stævnet begynder fredag den 26. maj omkring kl. 12.00. Ryttermøde kl. 11.30 ved sekretariatet ved ovalbanen.

Ankomst

  • Torsdag kl. 18.00 til kl. 21.00
  • Fredag fra kl. 9.00
  • Lørdag fra kl. 7.00

OBS: Man skal, som ekvipage, have tjekket ind senest én time før den første klasse, man skal ride, begynder, ellers bliver man diskvalificeret i den første klasse.

Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste tre uger inden stævnet. Ved ankomst skal forevises stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort.

Tro- og loveerklæring udfyldes via tilmeldingen og skal derfor ikke afleveres.

Vær opmærksom på vaccinationsreglerne. Læs mere om reglerne her: http://www.islandshest.dk/sport/reglement-2/vaccinationsregler/ 

Øvrigt

Stævneudvalget forbeholder sig ret til at:

  • bestemme om der afholdes B-finaler i de enkelte klasser.
  • aflyse klasser med fire eller færre deltagere (evt. tilbud om deltagelse i anden klasse).

Søndag aften er der rytterhygge med helstegt pattegris, lækre salater og bar. Husk at købe billet via Sporti, idet prisen stiger til stævnet.

Intet stævne uden hjælpere, derfor vil vi gerne opfordre til, at man melder sig, som hjælper. Dette gøres via tilmeldingen på SPORTI. Vi tager selvfølgelig hensyn til, hvis man skal ride, når hjælperne skal fordeles. Jo flere hjælpere, der er, jo mindre skal man lave.

Priser

Startgebyr (Tvistur medlemmer): 500 kr.
Startgebyr (Ikke medlemmer): 750 kr.
Sport A pr. klasse: 300 kr.
Pas pr. klasse: 200 kr.
Sport B pr. klasse: 200 kr.
Sport D pr. klasse: 150 kr.
Ændringer: 150 kr. pr. ændring

Husk at udfylde din tilmelding korrekt, da rettelser her også er ændringer

Tilkøb

Mobilboks, teltstald med spåner: 950 kr.
Ekstra spåner: 120 kr.
Fold: 200 kr. (medbring selv hegn og strøm)
Camping med el: 500 kr. (medbring selv kabeltromle)
Camping uden el: 100 kr.
Helstegt pattegris m/tilbehør: 200 kr.
Rytterhygge barn (under 12 år): 75 kr.
Fredagsspisning: 90 kr.
Fredagsspisning (under 12 år): 55 kr.
Lørdagsspisning: 90 kr.
Lørdagsspisning (under 12 år): 55 kr.

Bemærk at indgang og er gratis, så tag familie og venner med

Tilmeldingen på SPORTI vil være åben for tilkøb af de øvrige ydelser (bokse undtaget) frem til 22. maj.

Yderligere oplysninger fås hos Theresa Meldgaard på 25136540 eller sekretariat@tvistur.dk

Med venlig hilsen og ønsker om et godt stævne
Tvistur

Årets dommere bliver:

FEIF-dommere

  • Sophie Kovac
  • Anne Fornstedt
  • Halldór Victorsson 

Nationale dommere

  • Gerd Engelbrecht
  • Liv Malskær
  • Trine Winther
  • Vibeke Thomsen 

Lokalklub dommere

  • Emma Alnor